Film

- Stąpamy po cienkim lodzie. Chodzimy po krawędzi przepaści. Za każdym rogiem czai się nieprzewidywalne, niewyobrażalne. Przyszłość żyje tylko w naszej wyobraźni. Nic nie jest pewne: następny dzień, następna godzina, nawet następna minuta. Wszystko może się skończyć gwałtownie. W najmniej oczekiwany sposób - mówi reżyser Jerzy Skolimowski.
Nie żyje Bogdan Kalinowski. Wraz z żoną Marią, uchodzili za najsłynniejszą parę kinomanów w Polsce.
Najtrudniejsze dni w życiu Jacqueline Kennedy to w „Jackie" coś więcej niż materiał na oscarową rolę.

Osobiste wyznania

Na festiwalu wydarzeniami są też skromne filmy o zagubieniu człowieka.

Kadry z czasów dobrej zmiany

Jak wpływa na kino klimat politycznej wojny totalnej w Polsce i poza Polską? 
Czy mamy do czynienia z nowymi trendami, czy z petryfikacją tego, co działo się przez lata? 
Pytam o to z festiwalu filmowego w Gdyni.

„Dogman”. Żywot okrutnika poczciwego

Reżyser Matteo Garrone zdobył popularność wśród widzów i uznanie krytyków w 2008 r. za sprawą ekranizacji reportażowej książki „Gomorra", w której włoski reporter Roberto Saviano nakreślił przenikliwy obraz przesiąkniętego korupcją i mafijnymi układami Neapolu oraz całego regionu Kampanii.

„Juliusz”. Polska komedia bez żenady

Pierwszy pełnometrażowy film Aleksandra Pietrzaka, znanego do tej pory z produkcji krótkometrażowych, przyniósł polskiej komedii dawno oczekiwany powiew świeżości. Cierpiący na utarte schematy i folwarczny humor gatunek niespodziewanie odżył w „Juliuszu", który stanowi mieszaninę komedii, stand-upu i melodramatu.

„Biały Kieł”. Bezwzględna edukacja zwierząt

Podobno do 18. roku życia współczesne dziecko statystycznie obejrzy 8 tys. morderstw i 100 tys. aktów przemocy. Jakoś mnie to nie dziwi.

Patologie ludzi w sutannach

Znakomity „Kler" Wojciecha Smarzowskiego 
w przyszłym tygodniu wejdzie na ekrany kin.

Ambitni filmowcy walczą o widzów

Leszek Kopeć | Dyrektor Festiwalu Polskich Filmów w Gdyni mówi Barbarze Hollender o tegorocznej edycji tej imprezy.

Zbrodnia pozwala odzyskać godność

MATTEO GARRONE | Twórca filmu „Dogman" mówi Barbarze Hollender, czy zabijając, można pozostać człowiekiem.

Powrót do przeszłości

Wenecja 2018 | Festiwal udowodnił, że w wydarzeniach sprzed lat filmowcy szukają źródeł dzisiejszego zła oraz źródeł współczesnych niepokojów na świecie.

Obraz dramatu i terrorysty

W bardzo oczekiwanym na festiwalu filmie 
„22 July" Paul
 Greengrass wrócił 
do tragedii na norweskiej Utøi.

Poprzednia
1 2 3 4 5 6 7 ...10
Z ostatniej chwili
Najczęściej czytane
common